بازدید معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانجات فولاد خواف

کرباسیان:تامین زیرساخت برای توسعه کارخانه‌های سنگان از بزرگترین چالش‌های پیش رو است

پیروز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و  رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان بازدید از کارخانجات فولادی کنسانتره و گندله منطقه سنگان  اظهار کرد: با شروع به کار دولت یازدهم، تلاش وافری شده تا توسعه ای متوازن و برمبنای ملاحظات زیرساختی، زیست محیطی توام با مسئولیت اجتماعی انجام گیرد. به گزارش روابط عمومی فرمانداری این شهرستان ، «مهدی کرباسیان»افزود: بر همین اساس، هدف این مسیر، ‌ دست یابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در  کشور طی افق ۱۴۰۴ است. وی با تاکید بر اینکه تامین زیرساخت برای توسعه کارخانه‌های سنگان از بزرگ ترین چالش‌های پیش رو است، یادآور شد: مجتمع معدنی سنگان هم اکنون طرح‌هایی برای رسیدن به ظرفیت تولید 17/5 میلیون  تن کنسانتره و ۱۵میلیون تن گندله سنگ‌آهن را  در دست اجرا دارد و به زودی شاهد افتتاح نخستین کارخانه تولید گندله در سنگان با ظرفیت تولید ۵میلیون تن شرکت فولاد سنگان ، اجرای طرح کارخانه ۵میلیون تنی گندله شرکت اپال پارسیان  و 5/2میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن شرکت توسعه ملی  خواهیم بود.
وی درباره افزایش ظرفیت حمل ریلی و دو بانده شدن محور «خواف- سلامی» گفت: مسئولان راه‌آهن، همکاری مناسبی در این‌باره داشته‌اند و این برنامه در راستای افزایش ظرفیت حمل خط ریلی شرق کشور با محوریت حمل مواد معدنی و صنایع معدنی اجرا می‌شود. کرباسیان افزود: قطعه نخست جاده سنگان-سلامی در مراحل آخر اجرایی قرار دارد و برای قطعه دوم با وزارت راه و شهرسازی در حال مذاکره هستیم.
بودجه دو بانده شدن جاده خواف-سلامی نیز تامین شده است.همچنین فرماندار خواف  نیز  در جلسه بررسی مسائل ومشکلات کارخانجات فولادی با حضور معاون وزیر ،گفت: با توجه به اهمیت راه‌اندازی به موقع طرح‌های توسعه سنگان و سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، برنامه ایجاد زیرساخت‌های ناحیه معدنی سنگان، در حال اجرا و پیگیری است.
«محمدرضا پهلوان نژاد» افزود: به مردم مژده می‌دهیم که به زودی 2 واحد تولید گندله و کنسانتره به چرخه تولید می رسد که منشاء ایجاد ظرفیت عظیمی در بحث اشتغال پایدار در منطقه خواهد بود.نماینده مردم شهرستان های خواف و رشتخوار نیز در ادامه  به اهم مشکلات این حوزه  به ویژه ضعف زیرساخت ها پرداخت و گفت : انتظار داریم وقتی در یک حوزه سرمایه‌گذاری کلان انجام می شود؛ همزمان با آن برای احداث زیرساخت ها هم اقدام شود .«محمود نگهبان» در ادامه گفت: بحث  تامین فرودگاه نیز  یک ضرورت حیاتی برای این منطقه است تا حداقل به جابه جایی نیروهای خود این پروژه ها کمک کند.