حضور شکوهمند مردم استان در راهپیمایی روز قدس

مدافعان حقیقتیم

نویسنده : شرکت اول

راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور روز گذشته در مشهد مقدس و دیگر شهرستان های استان خراسان رضوی ،با حضور با شکوه قشرهای مختلف مردم برگزار شد.در این مراسم مردم روزه دار استان خراسان رضوی با تاکید براین که همچنان فلسطین مسئله اول جهان اسلام است، باردیگر حمایت قاطع خود را از این ملت مظلوم اعلام و جنایات ددمنشانه استکبار جهانی و در راس آن رژیم غاصب صهیونیستی را در به خاک وخون کشیدن مردم مسلمان فلسطین  محکوم کردند.زائران و مجاوران بارگاه امام رضا(ع) یک صدا فریاد زدند فلسطین تنها نیست و اعلام کردند همچنان به فرمان امام و رهبری پای آرمان های آزادی قدس شریف از چنگال رژیم منحوس صهیونیستی ایستاده اند.در این راهپیمایی که خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران  ومسئولان کشوری ولشگری حضور داشتند اقدامات تروریستی داعش و دیگر گروه های تکفیری در منطقه و به ویژه اقدام تروریستی صورت گرفته در خانه ملت و حرم مطهر امام خمینی (ره)محکوم شد.نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در حاشیه حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: شرکت مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضور در جبهه اسلام مقابل کفر است.آیت ا... سید احمد علم الهدی با بیان این که روز قدس روز بیداری همه مسلمانان دنیا است، اظهار کرد : مردم ایران و آزادی خواهان جهان باید در کنار یکدیگر جبهه خود را در برابر استکبار یکسان کنند و اتحاد و همبستگی خود را نشان دهند.
تلاش برای آزادی قدس یکی از ارزش های مهم انقلاب اسلامی است
استاندار نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: تلاش برای آزادی قدس شریف و فلسطین مظلوم یکی از ارزش های مهم انقلاب اسلامی است که با حضور آحاد مردم در صحنه محقق می شود.علیرضا رشیدیان افزود: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، این پیام محکم را برای جهانیان دارد که این مردم نسبت به ارزش های انقلاب اسلامی راسخ هستند.وی بیان کرد: جمهوری اسلامی چه در صحنه نرم و چه درصحنه های سخت نشان داد که پای ارزش های انقلاب اسلامی ایستاده است و حمله های تروریستی در ایران نیز نشانه انسجام و اتحاد مثال زدنی ملت ایران است.
تروریست های منطقه خط مقدم دفاع از صهیونیسم هستند
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دشمن اصلی مسلمانان، صهیونیسم جهانی است و اکنون تروریست های منطقه، خط مقدم دفاع از صهیونیسم هستند.سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی افزود: پشت صحنه همه حادثه های تروریستی، آمریکا و اسرائیل قرار دارند و مسلمانان جهان باید برای مقابله با آن ها آماده شوند.عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روز جهانی قدس روز امید همه مسلمانان دنیا برای آزادی قدس شریف است.حجت الاسلام نصرا... پژمان فر افزود: امروز حذف لکه ننگین جنایت های رژیم صهیونیستی از دامن اسلام در ذهن، فکر و اندیشه همه مسلمانان نقش بسته است.وی بیان کرد: موضوع فلسطین یکی از مسائل بسیار مهم بعد از جنایت های رژیم غاصب صهیونیستی در سال 1947 است و همیشه خاطره این روز با محکوم کردن جنایتهای رژیم صهیونیستی همراه است.
همچنین جمعی از طلاب و دانشجویان غیر ایرانی در راهپیمایی روز قدس در مشهد همبستگی خود را با ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند. در این برنامه که به همت مجمع اسلامی حبل ا... مشهد مقدس برگزار شد، حجت الاسلام سید مهدی موسوی از بحرین ،امتیاز علی حسینی از کشمیر و سید عاطف حیدر رضوی از پاکستان به سخنرانی پرداختند. پایان بخش این راهپیمایی در مشهد، سخنرانی سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در حرم رضوی بود. جلیلی ظهر روز گذشته در این سخنرانی با بیان این که روز قدس، روز حیات اسلام و روز جدایی حق از باطل است، درباره موضوعیت این روز گفت: امام این نگاه را داشت که روز قدس تنها روز فلسطین نیست، بلکه روز جهان اسلام و تمامی مستضعفان جهان است.
وی در ادامه صحبت های خود به اتفاقات رخ داده در سال های پس از اتمام جنگ جهانی دوم اشاره کرد و گفت: از سال 1945 چند کشور دنیا برای خود انحصارهایی را قائل شدند و ابایی هم از بیان کردن آن ها نداشتند. انحصارهایی مانند حق وتو، سلاح هسته ای، سلطه بر اقتصاد جهان و ... را برای خود قائل شدند و به صراحت گفتند که تنها چند کشور بزرگ می‌توانند امتیازهایی داشته باشند که سایر کشورها ندارند و این مناسبات تا به امروز همچنان حاکم است .بیش از 70 سال جهان درگیر مناسبات ظالمانه‌ای است که چند قدرت بزرگ برای خود تعریف کرده اند. دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی درباره برخورداری این کشورها از حق وتو نیز گفت: این حق ظالمان از مناسباتی است که همین امروز بر جهانی که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارد حاکم است، رئیس جمهور قبلی آمریکا که برخی افراد او را مودب و باهوش می دانند، به صراحت در سند ملی آمریکا بیان کرد ما باید رهبری جهان را در 100 سال آینده برای آمریکا حفظ کنیم و این همان نگاهی است که برخی دنبال می‌کنند و در جهان به دنبال تثبیت قدرت خود هستند، این ها چنین مناسباتی را شکل داده‌اند و از دل این مناسبات رژیم نامشروع صهیونیستی متولد می‌شود.وی با اشاره به همزمانی این روزها با سالروز بمباران شیمیایی سردشت، درباره کارشکنی های استکبار جهانی گفت: آن زمان صدها نفر شهید و مجروح شدند اما شما امروز می بینید که کسی اسم آن را هم نشنیده است، اما وقتی فردی در حادثه 11 سپتامبر کشته می شود، برای شروع جنگ با چند کشور مجوز صادر می شود. جلیلی ادامه داد: همین افرادی که می گویند قطع نامه های شورای امنیت؛ نگاه کنند در طول تمام جنایاتی که در دفاع مقدس رخ داد، شورای امنیت یک قطع نامه هم صادر نکرد و یک بار هم که خواست کاری کند آمریکا آن را وتو کرد.
جلیلی در ادامه گفت: حال امروز همان ها اعتراف می کنند جمهوری اسلامی ایران قدرتی پیدا کرده که امنیت آن مثال زدنی است، آن هم در منطقه ای که ناامنی ها آن را فرا گرفته و این حاصل تفکر انقلابی است.
دیگر زور و جنگ افزار نمی تواند بر ملت ما اثرگذار باشد
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که آن ها می دانند که دیگر زور و جنگ افزار نمی تواند بر ملت ما اثرگذار باشد، درباره کاری که استکبار برای غلبه بر این ملت در پیش گرفته است، گفت: آن ها برای غلبه بر ملت ما، قصد ایجاد انحراف در مبارزه ملت ایران و انقلاب اسلامی را دارند. کیست که نداند حرکتی که چند مزدور تروریست تکفیری انجام می دهد به نیابت از رژیم صهیونیستی و آمریکاست؟ کیست که نداند این ها پیاده نظام ها و سربازان نیابتی رژیم صهیونیستی و آمریکا هستند که می خواهند مانع حرکت این قدرت بزرگ جهان اسلام شوند.
وی در این باره ادامه داد: نکته دیگری که نظام سلطه پس از شکست در ایجاد انحراف دنبال می کند، انصراف از مبارزه است، آن ها می خواهند ملت را از مبارزه منصرف کنند،  به صورتی که هزینه های مبارزه را زیاد نشان دهند، دستاوردهای آن را بپوشانند با اسلام های بدلی که امام بزرگوار ما در پایان عمر از یکی از آن ها به نام اسلام آمریکایی یاد می کرد و مکرر به آن هشدار می داد. اسلام بدلی دیگر هم اسلام تکفیری است. آن ها می خواهند با اسلام تکفیری انحراف در مبارزه ایجاد کنند و با اسلام لیبرالی نیز انصراف از مبارزه، چرا که آن ها فهمیده اند در هر صحنه ای که مبارزه شکل گیرد، پیروزی از آن انقلاب اسلامی است و به همین خاطر راه سازش و کوتاه آمدن را نشان می دهند و هزینه های آن را می پوشانند و برایش دستاوردهای موهون می سازند، مانند همان بلایی که بر سر فلسطین در قرارداد« اسلو»    آوردند و آن ها برای ایران هم همین مسیر را دنبال می کنند.
جلیلی افزود: امام می گفت کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهان خواران را نمی دانیم، اما هیهات که خادمان اسلام به ملت خودشان خیانت کنند. این بود نگاه امام، او باور داشت که این ها به عهدهای خودشان پایبند نیستند، امام باور داشتند که آن ها تا ملت را از همه هویت و دینشان برنگردانند، کوتاه نمی آیند و ملت ما نیز این را تجربه کرده است. ملت ما نمی پذیرد کسانی بخواهند سخت ترین و بیشترین توافق های نظامی را در منطقه، آن هم با عقب مانده ترین کشورها انجام دهند و آن وقت به قدرت دفاعی و موشکی ملت ما خرده بگیرند. ملت ما نمی پذیرد آن هایی که هدفشان ایجاد تردید و شک در صفوف مدافعان امنیت ملی است، بخواهند با موشک مخالفت کنند، سایه تهدید را چه از روی ملت ما رفع می کند، شک یا توان موشکی ملت ایران؟
 کسی قرار نیست امنیت را به ما هدیه دهد
جلیلی با اشاره به تکبیرهای مردم، آن را نشان از یقین مردم از این حرکت برشمرد و بیان کرد: مردم ما درباره توان دفاع خود شکی ندارند و می دانند کسی قرار نیست امنیت را به ما هدیه کند، روزی که چهار استان این کشور اشغال شد چه کسی سایه تهدید و جنگ را از کشور دور کرد؟ آیا قطع نامه های شورای امنیت این کار را کرد؟ در کل هشت سال دفاع مقدس 11 قطع نامه صادر شد، آن هم دقیقا در زمان هایی که ملت ما به پیروزی هایی دست می یافت. امروز ملت ما نمی پذیرد که در رآکتورهای هسته ای خود بتن بریزیم و بعد آن ها همزمان تحریم ها را تشدید کنند. وی در ادامه افزود: آن ها می گویند باید توافق برد-برد داشته باشیم ولی این برد-برد در منظر آن ها یعنی چه؟ یعنی این که شما تا جایی می توانید برد داشته باشید که به منافع ما لطمه نخورد و این ما هستیم که تعیین می کنیم شما چه فعالیت های علمی، اقتصادی و... را می توانید انجام دهید. ملت ما نمی پذیرد که بخواهند با شعار صلح و امنیت آنچه را که مایه قدرت و توان دفاعی ملت است، تضعیف کنند.