اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در مشهد برگزار می‌شود

نمایندگان 270 شبکه رادیو و تلویزیونی جهان، میهمان مشهد2017

نسیم سهیلی- همزمان با رویداد بین المللی مشهد2017، نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با حضور  270 رسانه بین المللی از 36 کشور جهان، 11 تا 13 تیرماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود. به گزارش «خراسان رضوی»، نشست خبری این اجلاس صبح پنجشنبه با حضور «محسن نصر پور» مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی، «لهراسب بهمن پور» معاون اجرایی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی و «محمود اشتری»  مسئول کمیته رسانه و اطلاع رسانی اجلاسیه برگزار و جزئیات آن تشریح شد.
بهمن پور در این نشست اظهار کرد: جریان بیداری اسلامی، سلطه غرب، وحدت اسلامی، مهدویت، ایران هراسی و اسلام هراسی، اسلام آمریکایی، مدافعان حرم، نقش انقلاب اسلامی، امام (ره) و رهبری در مقاومت از جمله محورهایی است که به‌صورت ویژه در این اجلاس به آن پرداخته می‌شود و آثار برگزیده رسانه‌ها  به نمایش در خواهد آمد.
بهمن‌پور گفت: 350 مهمان داخلی و 250 مهمان خارجی به مدت سه روز در این اجلاس حضور خواهند یافت و رئیس سازمان صدا و سیما، استاندار خراسان رضوی و جمعی دیگر از مسئولان ملی و استانی از جمله مهمانان نشست خواهند بود.
بازار فیلم‌های اسلامی دایر می‌شود
بهمن پور همچنین از برگزاری هفتمین دوره بازار فیلم‌های اسلامی مؤسسات رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی اسلامی در حاشیه این اجلاس خبر داد و بیان کرد: در این بازار که با هدف عرضه محصولات اسلامی برگزار می‌شود، 120 شرکت‌کننده از 20 کشور حضور دارند. وی افزود: برنامه جانبی دوم، برپایی نمایشگاه فناوری رسانه با هدف نمایش تازه ترین فناوری‌های رسانه در حوزه مدیریت بحران رسانه است که با حضور 10شرکت خارجی برگزار خواهد شد.
معاون اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی همچنین از برگزاری هفتمین دوره جشنواره اتحاد خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره به تولیدات اعضای اتحادیه اختصاص دارد و تا کنون 570 اثر به دبیرخانه رسیده است. وی خاطر نشان کرد: برگزاری دومین نشست تخصصی فعالان فضای مجازی در عرصه بین الملل و حوزه رسانه، با حضور 40 شرکت کننده داخلی و خارجی و برنامه ویژه هفته رسانه با معرفی ظرفیت‌های مشهدالرضا (ع) به عنوان پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام،  از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه هستند. بهمن پور تصریح کرد: همچنین برای نخستین بار  به مدت یک هفته برنامه «یک هفته با  فیلم» برگزار می‌شود و از 11تا14 تیر ماه هر شب در سه سئانس یک فیلم مستند از کارگردانان مسلمان کشورهای اسلامی در پردیس سینمایی هویزه مشهد نمایش داده می‌شود. محورهای این فیلم‌ها  مقاومت، جهان اسلام و مشهد الرضا خاستگاه وحدت و تمدن اسلامی است و مستند‌هایی که در این حوزه‌ها  حائز رتبه شده‌اند از جمله «کویرس وطن کوچک من» و «پل»، برای اولین‌بار نمایش داده می‌شوند.