پاسخ آتش نشانی به ادعای یک شهروند درباره ناایمن بودن بازار موتور خیابان وحدت 22

شواهدی مبنی بر ناایمن بودن بازار موتور به دست نیامد

نویسنده : رضا میرزاده

«خواهشمندم درباره وضعیت نابسامان و خطرناک طبقه زیرزمین بازار موتور حاجی زینل واقع در خیابان وحدت ۲۲ گزارشی تهیه کنید تا حادثه پلاسکوی دیگری اتفاق نیفتاده است.»
 

یکی از شهروندان با ارسال پیامکی به سامانه حرف مردم روزنامه «خراسان رضوی» مدعی ناایمن بودن وضعیت بازار موتور واقع در خیابان وحدت 22 می شود و می خواهد که این موضوع بررسی شود. برای بررسی موضوع، به آدرس مورد اشاره شهروند در مجاورت میدان پنجراه مشهد می رویم. در ابتدای خیابان وحدت 22، ساختمان مخروبه ای وجود دارد و اطراف آن، به شکل ناشیانه و غیر اصولی، با قطعات گونی محصور شده که وضعیتی نامطلوب و نمایی نامناسب را در مجاورت یکی از میدان های پرتردد منتهی به حرم مطهر رضوی، ایجاد کرده است. تیرآهن های موجود در این منطقه، نشانگر آن است که گویا قرار بوده در این منطقه، ساخت و سازی انجام شود که تا کنون، متوقف مانده است. به بازار موتور مذکور می رسیم. منطقه ای محصور که در آن، انواع موتورسیکلت نو و دست دوم، به فروش می رسد. با وجود جست و جو و پرسش از اهالی و مغازه داران، شواهدی مبنی بر ناایمن بودن در این منطقه پیدا نمی کنیم.
شهروندان گزارش ها از ناایمن بودن مناطق را به آتش نشانی اعلام کنند
برای اطمینان خاطر از وضعیت ایمنی این بازار، با معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت و گو می کنیم. مهدی رضایی با بیان این که آتش نشانی، گزارشی در مورد ناایمن بودن منطقه مذکور دریافت نکرده است، می گوید: اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع را پس از بازدید تیم آتش نشانی از محل، به اطلاع می رسانیم.در ادامه با سرپرست مرکز فرماندهی و ارتباطات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت و گو می کنیم. محمدرضا فرجی زاده با بیان این که تیم عملیاتی این سازمان، 2 بار برای بررسی وضعیت منطقه مذکور اعزام شده است، می گوید: با توجه به این که این ملک، ملک شخصی بوده و مالک نیز در زمان حضور همکاران ما در محل حضور نداشته است، همکاران ما اجازه ورود مستقیم به منطقه مورد نظر را پیدا نکرده اند؛ اما در ظاهر نیز شواهدی مبنی بر ناایمن بودن بازار، به دست نیامده است. وی تأکید می کند: آتش نشانی، این آمادگی را دارد تا در صورت دریافت گزارش های مردمی در مورد ناایمن بودن مناطق، موارد را بررسی و برای شهروندان، اطمینان خاطر برقرار کند و شایسته است شهروندان محترم نیز در صورت مشاهده موارد خطرساز، با شماره 125 تماس گیرند و طرح موضوع کنند.