حوادث

جوانی 26ساله در استخر کشاورزی غرق شد
جوان 26ساله ای هنگام شنا در یک استخر ذخیره آب، غرق شد و فوت کرد. سرهنگ دوم مجتبی موهبتی، فرمانده انتظامی شهرستان جغتای با اعلام این خبر گفت: روز گذشته یک فقره مرگ مشکوک در یکی از روستا های حاشیه شهر جغتای به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش شد و بلافاصله گروهی از مأموران کلانتری مرکزی این فرماندهی وارد عمل شدند. وی گفت: در بررسی های به عمل آمده مشخص شد جوانی 26ساله به نام «سعید» به علت آشنا نبودن با فنون شنا در استخر ذخیره آب غرق شد و جان باخت. وی اظهار کرد: برادر این فرد نیز که برای کمک وارد استخر شده بود با کمک اهالی محل و نیرو های امدادی از استخر خارج شد و پس از انتقال به بیمارستان ولی عصر(عج) جغتای از مرگ حتمی نجات یافت. سرهنگ موهبتی با اشاره به انتقال جسدمتوفی به سردخانه، از مردم خواست از شنا کردن در محل هایی که فاقد ایمنی است از قبیل استخر های ذخیره کشاورزی جدا پرهیز کنند.

 

دستگیری سارق منازل در حال ساخت با 19فقره سرقت درگناباد
سارق حرفه ای منازل در حال ساخت در شهر گناباد، پس از دستگیری از 19فقره سرقت پرده برداشت. سرهنگ علی اکبر کیانی، فرمانده انتظامی شهرستان گناباد در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش سرقت های سریالی از ساختمان های در حال ساخت در شهر گناباد، گروهی از مأموران دایره تجسس کلانتری11 و پلیس آگاهی این فرماندهی، بررسی موضوع رادردستور کارقرار دادند. وی افزود: مأموران این فرماندهی با بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت ها، گشت های هدفمندی را در مناطق آسیب پذیر آغاز کردند. سرهنگ کیانی تصریح کرد: ماموران پس از چند روز تحقیقات میدانی، سرانجام با استفاده از سرنخ های به جا مانده به فردی سابقه دار ظن بردند و با جمع آوری ادله کافی، او را با هماهنگی مقام قضایی دستگیر کردند. وی اظهار کرد: متهم 37ساله به نام «رضا» در بازجویی های اولیه منکر هرگونه جرمی بود که در ادامه تحقیقات، پس از مواجهه با ادله و مستندات کشف شده به 19فقره سرقت از ساختمان های در حال ساخت در خیابان حافظ، شهرک سعدی و دیگر مناطق حاشیه شهرگناباد اعتراف کرد.


دستگیری 13 خرده فروش و معتاد پرخطردرتربت جام
پلیس شهرستان تربت جام در اجرای مرحله ای دیگر از طرح پاک سازی مناطق آلوده، 13خرده فروش مواد افیونی و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کرد. فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام در تشریح این خبر گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر و دیگر واحد های عملیاتی، مرحله دیگری از طرح مبارزه با خرده فروشان مواد افیونی را در شهرستان تربت جام به اجرا گذاشت. سرهنگ محمد یزدانی افزود: در این زمینه، پلیس مبارزه با مواد مخدر با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده های انتظامی در قالب شش گروه به طور همزمان در عملیاتی ضربتی ضمن دستگیری هفت خرده فروش و شش معتاد پرخطر، مقدار 161گرم انواع مواد مخدر و 5دستگاه ترازوی دیجیتالی کشف کرد. وی گفت: هدف اصلی از اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، پاک سازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می شود. سرهنگ یزدانی خاطرنشان کرد: متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده راهی دادسرا شدند.


گوشی تلفن، سارق حرفه ای را لو داد
باقری/ گوشی تلفن جامانده در کیف مالباخته، سارق حرفه ای را به دست پلیس داد. به گزارش خبرنگار ما، فرمانده انتظامی شهرستان چناران در تشریح این خبر گفت: در پی گزارش وقوع چند فقره سرقت منزل در یکی از روستا های تابعه شهرستان چناران، بررسی موضوع در دستور کار کلانتری 12 گلمکان قرار گرفت. سرهنگ برات اویسی افزود: پس از تحقیقات میدانی و پیگیری موضوع از سوی ماموران یک عدد کیف زنانه حاوی مدارک هویتی متعلق به یکی از مالباختگان در حوالی محل سرقت کشف شد. وی تصریح کرد: در لحظه تحویل کیف پیدا شده به مالباخته، وی اظهار کرد که گوشی اش به سرقت رفته است و گوشی داخل کیف متعلق به او نیست. اویسی ادامه داد: با به دست آمدن این سرنخ و با احتمال این که ممکن است گوشی به جا مانده متعلق به سارق باشد، تحقیقات ادامه پیدا کرد و سارق شناسایی و در مخفیگاهش واقع در گلمکان دستگیر شد. وی گفت: سارق سابقه دار 35 ساله پس از مواجهه با مدارک موجود، لب به اعتراف گشود و به سه فقره سرقت از منزل، اعتراف کرد و در بازرسی از مخفیگاهش کلیه اموال سرقت شده نیز کشف و تحویل مالباختگان شد.

 

رعد وبرق درشهرستان تایباد یک نفررا کشت ویک نفررا مجروح کرد
کلثومیان/برخوردصاعقه درروستای حسینی ازتوابع بخش کوهسنگی تایباد باعث جان باختن یک نفر ومجروح شدن دوستش شد. غلامرضا صیادی رئیس هلال احمر شهرستان تایباد درگفت و گو با خبرنگارخراسان گفت: روز شنبه حدود ساعت 10:15 شخصی که به همراه یکی ازدوستانش در حال کشاورزی درنزدیکی روستای حسینی بود، دربرخورد باصاعقه دچارسوختگی وشوک شد که متاسفانه به علت شدت سوختگی جان باخت. وی گفت: این روستایی با یک نفردیگر درحال کشاورزی بود که فرد دوم هم براثر صاعقه مصدوم وبه بیمارستان خاتم الانبیا (ص) تایباد منتقل شده است. رئیس هلال احمر تایباد گفت: دراولین فرصت نیرو های کلانتری مشهد ریزه ازتوابع تایباد درمحل حادثه حاضر شدند ومصدوم را به بیمارستان منتقل کردند. وی ازتلاش پرسنل کلانتری مشهد ریزه درامداد رسانی به این مصدوم وتشکیل پرونده تقدیر کرد. روستای حسینی درفاصله حدود 60کیلومتری مرکز شهرستان تایباد واقع است و فاصله تایباد بامشهد 225کیلومتر است.


دستبند پلیس بر دستان دو سارق حرفه ای منازل دررشتخوار
با تلاش پلیس دو سارق حرفه ای منازل شهر رشتخوار شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ ابوالحسن وفایی، فرمانده انتظامی شهرستان رشتخوار با اعلام این خبر گفت: روز گذشته در پی گزارش سرقت منزل در یکی از مناطق حاشیه شهر رشتخوار، بررسی این موضوع در دستورکار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت. وی افزود: مأموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی دقیق محل سرقت و آثار به جا مانده، به فردی سابقه دار ظن بردند و پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضایی او را دستگیر و اموال سرقت شده را از مخفیگاهش کشف کردند.