اخبار

مدیر عامل شرکت تعاونی ناشران استان:
امیدوار به حمایت هدفمند از ناشران هستیم

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران خراسان رضوی با بیان این که چندسالی است حمایت خاصی از ناشران از طرف دولت انجام نشده است، افزود: امیدوارم در دوره جدید حمایت هدفمند از نشر برای گسترش کتاب و کتاب خوانی با مشارکت بخش خصوصی در برنامه باشد و منافع مصرف کننده و تولیدکننده مورد توجه قرار گیرد.
«مهدی نصیرزاده» در گفت و گو با تسنیم، درباره وضعیت ناشران در استان اظهار کرد: با توجه به وضعیت کتاب و کتاب خوانی در کشور که در این سال‌ها تغییری نداشته، وضعیت ناشران نیز طبق معمول گذشته بوده و بهتر نشده است.
وی افزود: شمارگان کتاب‌ها کم شده و ناشران به صورت گزیده‌تر کار می‌کنند، البته تعداد عناوین تغییری نکرده اما برای مثال کتابی که قبلاً 1000 نسخه شمارگان داشت اکنون تعداد آن به 500 نسخه کاهش یافته است. قیمت‌ کاغذ هم ثابت است و تغییرات آن چنانی نداشته است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون اقداماتی نظیر طرح های تابستانه و عیدانه کتاب با تخفیف برای کتاب فروشی ها و خریداران کتاب، اجرا شده که کارهای خوبی است و سبب می‌شود مردم از یارانه مستقیم استفاده کنند. وی با اظهار امیدواری افزود: مسلماً هر طرحی ضعف‌هایی دارد که در زمان اجرا مشخص می‌شود و اگر این ضعف‌ها شناسایی و برطرف شود، اجرای طرح می‌تواند تاثیر بیشتری داشته باشد.


تجلیل از 2 موزه دار خراسانی در همایش ملی
در همایش تجلیل از برترین موزه داران کشور از دو موزه دار خراسانی تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، در این همایش که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در موزه ملی ایران برگزار شد، «رحمت‌ا... همتی» از مجموعه تاریخی نادری مشهد و «مهدی جعفرنژاد» از موزه علوم تاریخ طبیعی خراسان‌رضوی، مورد تقدیر قرار گرفتند.  محمد‌حسن طالبیان معاون سازمان میراث‌فرهنگی و سید‌محمد بهشتی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری از جمله حاضران در این همایش بودند که از موزه داران برتر کشور تقدیر کردند.


«سینانومین» امسال وارد بازار می شود
رئیس مرکز تحقیقات نانوفناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ژل نانولیپوزومی موضعی کورکومین با نام تجاری «سینانومین »  که در این مرکز طراحی و ساخته شده است امسال وارد بازار می شود. به گزارش وب دا، دکتر محمود رضا جعفری خاطر نشان کرد:  کورکومین آثار ضدالتهاب ،آنتی اکسیدان ،آنتی میکروبیال، ضد قارچ، ضد درد و خاصیت ترمیم زخم دارد و بالقوه می تواند به صورت موضعی در درمان خیلی از بیماری ها مثل پسوریازیس، اگزما، آفتاب سوختگی، آفت دهان، التهاب لثه، زخم های پا، زخم های عفونی، سوختگی ها، زخم های جراحی و زخم دیابتی استفاده شود و تنها مشکلی که دارد زرد کردن محل استفاده شده است. استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اظهار کرد: کار تحقیقاتی تولید داروی سینانومین  نیزچهار سال به طول انجامیده و به زودی با تولید صنعتی در تابستان سال آینده رسما وارد بازار می شود.