از میان خبرها

تجلیل از خانواده شهدای نیروی زمینی در مشهد
شصت وسومین همایش تجلیل از خانواده معظم شهدا،ایثارگران و جانبازان صبح دیروز با حضور جانشین قرارگاه منطقه ای شمال شرق و رئیس امور ایثارگران نیروی زمینی ارتش در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی قرارگاه منطقه ای شمال شرق نزاجا، در این همایش جانشین این قرارگاه با تاکید بر اهمیت تکریم و تجلیل از خانواده معظم شهدا گفت: حفظ ارزش های شهید و شهادت برهمگان لازم است. سرتیپ دوم ستاد «مجید زارع» همچنین با اشاره به خلق حماسه ۲۹ اردیبهشت گفت: امنیتی که در سراسر کشور شاهد آن هستیم مرهون خون شهدا، ایثارگران و جانبازان است.
در این مراسم رئیس امور ایثارگران نیروی زمینی ارتش نیز شهدا را سرمشق و الگوی جاودان برای تمام نسل ها دانست و گفت : خانواده معظم شهدا از حریم انقلاب و اسلام دفاع می کنند. سرهنگ «ابراهیم پاشاپور» گفت: دشمن بعد از اتمام جنگ به طرق مختلف سعی در ضربه زدن به ایران اسلامی و جوانان ما دارد و با تبلیغات از طریق شبکه های مجازی و ماهواره می خواهد به جوانان ما ضربه بزند اما حضور ملت همیشه در صحنه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تمام اهداف آن ها را نقش بر آب کرد.


بزرگداشت حماسه سوم خرداد در حرم مطهر رضوی
همزمان با سوم خرداد آیین بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس، در حرم مطهر ثامن الحجج(ع) برگزار می‌شود. معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به این که آزادسازی خرمشهر تجلی اراده  یک ملت بود، گفت:به همین مناسبت ویژه برنامه بزرگداشتی با حضور خانواده‌های شهدا، جانبازان و عموم زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
به گزارش آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین «سید جلال حسینی» ادامه داد: ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، سه شنبه ساعت 20 تدارک دیده شده است که در این برنامه بعد از تلاوت قرآن کریم، حجت الاسلام و المسلمین حدائق به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و سپس مداحان و ذاکران مدیحه‌سرایی می کنند.


دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور اعلام کرد:
الزام ثبت الکترونیکی اطلاعات موسسات فرهنگی و هنری

دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور گفت: ثبت نام و صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری از تاریخ ١٥ خرداد با استفاده از سامانه الکترونیکی انجام می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل ارشاد استان، «مهدی محمدی» روز گذشته در پنجمین کارگاه آموزشی کارشناسان موسسات فرهنگی و هنری کشور در هتل فرهنگ و هنر مشهد افزود: موسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از این تاریخ به مدت شش ماه فرصت دارند برای ثبت الکترونیکی موسسه اقدام کنند. وی تصریح کرد: پرونده تمام موسسات فرهنگی و هنری باید از  ١٥ خرداد در سامانه ثبت شود و پرونده ای به صورت فیزیکی وجود نداشته ‌باشد، در همین زمینه موسسات دارای مجوز با ورود به سامانه اطلاعات خود را ثبت کنند. وی اضافه کرد: سامانه صدور مجوز موسسات فرهنگی و هنری، با هدف توسعه دولت الکترونیک، توسط کارشناسان مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و طی جلسات متعدد با کارشناسان هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری، در دو بخش متقاضیان تاسیس موسسات و ستاد بررسی پرونده، طراحی و اجرا شده است.
2 هزار موسسه فرهنگی و هنری غیر فعال
مشاور وزیر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای عمل به وظایف و تعهدهای ذاتی خویش، منشاء اقدامات مهمی در این حوزه بوده که ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای فرهنگ عمومی، مساعدت لازم برای برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری و صدور مجوزهای فرهنگی و هنری از جمله این اقدامات بوده است. دبیر هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی کشور با بیان این که در سراسر کشور ٦ هزار موسسه فرهنگی و هنری مجوز دارند، افزود: از تعداد یاد شده ٤ هزار موسسه فعال و بقیه غیر فعال هستند که این موسسات  غیرفعال در وزارت ارشاد و ادارات کل سراسر کشور ساماندهی خواهند شد.