خواندنی ها

حمایت داریوش ارجمند از کمپین خرید پوشاک ایرانی

اتحادیه صنفی تولیدکنندگان پوشاک از اوایل اردیبهشت ماه تصمیم گرفت کمپینی جهت حمایت از خرید پوشاک ایرانی و تحقق اقتصاد مقاومتی راه اندازی کند که حمایت بسیاری را در پی داشت. یکی از حامیان این طرح، داریوش ارجمند، پیشکسوت خراسانی عرصه هنر و سینمای کشورمان بود. «عصر اقتصاد» به نقل از این هنرمند نوشت: از تولید ایرانی حمایت می کنیم اما دو مسئله وجود دارد؛ مسئله اول در رابطه با جنس آن و دیگری درباره طراحی آن است.
ارجمند با اشاره به دلیل برتر بودن صنعت نساجی و پوشاک ترکیه ادامه داد: دلیل برتری ترک ها در تولید پوشاک، اهمیت دادن آن ها به کیفیت و جنس خوب و همچنین طراحی مناسب است. اگر جنس پوشاک خوب باشد و با سلیقه طراحی شده باشد حتما از پوشاک ایرانی خریداری می کنیم.
وی اظهار کرد: من کفش دوخت ایران را زمانی که در پاریس دانشجو بودم، به پا می کردم و زمانی که بیرون و در مترو می رفتم مردان پاریسی می پرسیدند که این کفش را از ایتالیا خریدی؟ زمانی که در پاسخ می گفتم کفش ایرانی است، حیران می ماندند.
ارجمند با تاکید بر اهمیت رعایت کیفیت در محصولات تولید داخل خاطرنشان کرد: من سال ها پیش در زمان دانشجویی پیراهن دستباف هندی خریدم و نزدیک به 11 سال آن را می پوشیدم و در نهایت عصبانی شده بودم که چرا از بین نمی رود. خوشبختانه ما ظرفیت تولید جنس خوب و درجه یک را در صنایع نساجی،کفاشی و چرم داریم و باید جنسی با کیفیت تولید کنیم.