سخنگوی اعضای منتخب شورای شهر پنجم مشهد:

شورای پنجم؛ پایان نگاه سیاسی ، آغاز نگاه تخصصی

سخنگوی اعضای منتخب شورای شهر پنجم مشهد  بابیان این‌که شورای پنجم، پایان نگاه سیاسی به شورا و آغاز نگاه تخصصی و علمی به حل موضوعات شهری و اجرایی است، تصریح کرد: گفت‌وگو و تفاهم با تمامی دستگاه‌های تأثیرگذار برای حل مشکلات شهری، ادامه برنامه‌های موجود برای حاشیه شهر و برنامه‌ریزی برای ارتقای اقتصاد حاشیه شهر و مردم آن مناطق در دستور کار شورای پنجم قرار دارد.به گزارش فارس، محمدرضا حیدری رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی روزگذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به انتخابات 29 اردیبهشت‌ماه، اظهار کرد: پیروز این میدان را مردم هوشیار و آگاه مشهد می دانیم.
وی بابیان این‌که هدف اصلی در لیست امید، توجه به مشکلات شهری مشهد بوده، ادامه داد: لیست امید ترکیبی از متخصصان باتجربه‌های مختلف حوزه‌های شهری، عمرانی، حقوقی، مالی، فرهنگی و اجرایی است.
حیدری افزود: شورای پنجم، شورای همه مردم مشهد با گرایش‌ها و سلایق مختلف است و تمایل داریم نظرها و پیشنهادهای همه گروه‌ها و تشکل‌ها را دریافت کنیم و از آن جا که بدنه کارشناسی شهرداری مورد اعتماد ماست، آنان را به جایگاه واقعی خودشان برمی‌گردانیم.
معتقدیم دیپلماسی شهری باید در اختیار اقتصاد شهر قرار گیرد
رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با اشاره به مشکلات به وجود آمده در همکاری شورای چهارم و دولت، تصریح کرد: اصلاح روابط و تعامل با دولت را که در دوره گذشته دچار نقصان شده بود انجام خواهیم داد و به منظور جذب اعتبارات دولتی برای رفاه مردمی تعامل را به حداکثر می‌رسانیم.
حیدری بابیان این‌که معتقدیم دیپلماسی شهری باید در اختیار اقتصاد شهر قرار گیرد، گفت: باید نیازمندی زائران در تمام طبقات احصا شود و برای هرکدام برنامه‌هایی داشت، اقتصاد زیارت، طبیعت‌گردی، بازار گردی، تفریحات و گردشگری تاریخی باید موردتوجه قرار گیرد زیرا توسعه شهر در گرو توسعه زیارت و همزمان توسعه گردشگری است، زیرساخت‌های گردشگری فراوانی در مشهد وجود دارد که باید احیا شود.وی افزود: باید مدیریت علمی و تخصصی در شهر اعمال شود که در این زمینه، مرکز پژوهش‌های شورا باید نقش واقعی خود را به‌عنوان مرکز مطالعات راهبردی ایفا کند تا بتوانیم از جایگاه علمی و نظرات کارشناسی این مرکز استفاده کنیم؛ همچنین نهادهای مدنی شهر باید تقویت شوند تا با مشارکت، همراهی و نظارت آنان بتوان شهری مطلوب داشت.
این منتخب شورای شهر پنجم با تأکید بر این‌که اولویت جذب سرمایه با سرمایه‌گذاری بومی است، ادامه داد: سرمایه‌گذاران باید به شهر برگردند تا در حوزه عمران بازی «برد برد» داشته باشیم؛ قصد داریم در دوره انتقالی تا 14 مردادماه، جلسات کارشناسی را به دلیل انتقال تجربیات و اطلاعات مدیران شهری برگزار کنیم تا اعضای منتخب آگاهانه وارد مدیریت شهری شوند.
حیدری بابیان این‌که طرح‌هایی برای توانمندسازی حاشیه شهر وجود دارد، ادامه داد: معتقدیم اگر رونق اقتصادی در شهر ایجاد شود، نتایج آن به جوانان بازمی‌گردد. حضور در سمن‌ها برای این قشر از جامعه نقش به سزایی دارد و احساس می‌شود با مجموعه این عوامل، نقش جوانان پررنگ باشد که دو جوان حاضر در لیست امید، منافع جوانان را دنبال می‌کنند.
وی در خصوص نحوه پاسخ گویی شورای پنجم به مردم گفت: هنگام تحویل شورا، به مردم اعلام خواهیم کرد که چه چیزی را تحویل گرفتیم و خوشبختانه همه آن‌ها کمی و قابل‌اندازه‌گیری است.