با حضور آیت ا... نوری همدانی در مشهد صورت گرفت

آغاز عملیات اجرایی میهمانسراهای خادمان حرمین

عملیات اجرایی ساخت دو میهمانسرای خادمان حرمین امام علی(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) با حضور آیت ا... نوری همدانی در مشهد آغاز شد.به گزارش خراسان رضوی، این دو مجموعه طی مدت 30 ماه و در زمین وقفی «علی اکبر انصاری» برای اقامت و پذیرایی از خادمان و متولیان دو حرم حضرت علی(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) ساخته خواهد شد.بر این اساس سال گذشته با حضور آیت ا... مکارم شیرازی و در زمین وقفی یکی از واقفان به نام «علی اکبر انصاری» به مساحت 17 هزار و 500 متر در خیابان امام رضا(ع) 35، میهمانسرای خدام حرم امام حسین(ع) به بهره برداری رسید و صبح روز گذشته نیز با حضور آیت ا... نوری همدانی، نایب تولیت حرم امام علی(ع)، نایب تولیت حرم حضرت ابوالفضل(ع) و سرکنسول عراق در مشهد، کلنگ ساخت دو میهمانسرای خادمان حرم امام علی(ع) و خادمان حرم حضرت ابوالفضل(ع) در قطعه ای 2 هزار متری در همین مجموعه به زمین زده شد تا طی مدت زمان 30 ماه و با هزینه واقف، این مجموعه به بهره برداری برسد و پس از پایان عملیات اجرایی ساخت دو میهمانسرا، تمام این مجموعه با وقفی به نام مجتمع فرهنگی، رفاهی و اقامتی «بنی هاشم» نام گذاری شود.
به گزارش ایرنا، آیت ا... نوری همدانی در مراسم آغاز عملیات اجرایی این دو میهمانسرا گفت: به همه مسلمین جهان اعلام می کنیم که نظام حاکم بر ایران اسلامی فقط نظام ولایی است.وی افزود: ایران اسلامی با مردم عراق و همه مسلمین جهان ارتباط دارد و پایبند نظام ولایی است و چشم مردم ایران تنها به اهل بیت(ع) دوخته شده و نظام حاکم بر کشور برگرفته از ولایت اهل بیت(ع) است.
این مرجع تقلید با گرامی داشت سالروز مبعث رسول اکرم(ص) گفت: از آغاز خلقت انسان تا قیامت، کتابی به عظمت قرآن کریم نازل نشده است و خداوند به فردی بی سواد در عصر جاهلیت موهبتی مانند قرآن عطا کرد و او را مسئول هدایت بشریت نمود.وی افزود: امام رضا(ع) در مناظرات سیاسی خود در مجلسی که مامون عباسی ترتیب داده بود در پاسخ به پرسش عالم بزرگ نصرانی که گفت «چه دلیلی بر حقانیت قرآن و پیامبر اسلام» وجود دارد، فرمودند: پیامبر فردی عامی، یتیم، فقیر و چوپانی بود که در طول عمر خود هیچ استادی ندید اما کتاب قرآن را برای بشر به ارمغان آورد و این عالی ترین دلیل حقانیت پیامبر اسلام است.وی ادامه داد: از دیدگاه حضرت محمد مصطفی(ص) پایه اسلام محبت اهل بیت(ع) است و ولایت بسیار اهمیت دارد. خداوند هدایت بشر و حکومت اسلامی را بعد از پیامبر اسلام به اهل بیت(ع) سپرده است و آنان واسطه فیض پروردگار به بشریت هستند.آیت ا... نوری همدانی گفت: در فرهنگ اسلامی، هیچ عملی بدون ولایت قابل قبول نیست و اهل بیت(ع) به ولایتمداران توجه ویژه دارند.