همایش پیاده روی خانوادگی یادبود شهید مدافع حرم در پارک خورشید برگزار شد

جشن مبعث در کنار مزار شهید جواد جهانی

محمد حسام مسلمی-  روز گذشته همزمان با عید سعید مبعث پیامبر اکرم (ص) پارک خورشید مشهد که مزار شهید «جواد جهانی" از شهدای مدافع حرم بر بلندای آن چون نگینی می درخشد، شاهد حضور خانواده هایی بود که با پای پیاده آمده بودند این عید بندگی، اطاعت و رستگاری را در کنار شهید جهانی جشن بگیرند.
به گزارش خراسان رضوی، از دقایق اولیه صبح دیروز، همزمان با عید بعثت پیامبر اکرم (ص) پارک خورشید مشهد میزبان همایش پیاده روی خانوادگی برای یادبود شهید جواد جهانی از شهدای مدافع حرم بود که حاضران بعد از قرائت زیارت امین ا... به سمت مزار شهید جهانی حرکت کردند و با قرائت فاتحه ای یاد و خاطره این شهید را گرامی داشتند. 
همسر شهید جواد جهانی در حاشیه این مراسم به خراسان رضوی گفت : وظیفه ماست که در روزهای عید و شادی هم در کنار شهدا باشیم و آن ها را در غم و شادی خودمان شریک بدانیم؛ در این مدتی که شهید در بین ما نیست هر از گاهی دلتنگش می شوم. در این لحظات فقط یاد کردن سختی های حضرت زینب (س) که الگوی تحمل سختی هاست آرامم می کند.
شهادت جواد جز زیبایی نیست
«خانم خلقی»  ، شهادت جواد جهانی را جز زیبایی چیز دیگری نمی داند و می افزاید: جواد در راه اهل بیت(ع) به شهادت رسید و آرزو دارم که فرزندان من هم در راه اهل بیت (ع) به شهادت برسند و روزی برسد که من هم با در دست گرفتن پرچم حضرت زینب(س) به همسرم ملحق بشوم. 
وی به خاطره ای قبل از شهادت شهید جواد جهانی اشاره می کند و می گوید: او همیشه آرزویش شهادت بود و قبل از رفتنش به سوریه در مراسم یادبود شهید عطایی از  شهدای مدافع حرم شرکت کردیم. جواد از من خواست که برای شهید شدنش دعا کنم؛ از مجلس که به خانه بر می گشتیم از من سوال کرد که آیا برای شهادتش دعا کردم یا نه؟ گفتم جواد جان در مجلس پیش مادر شهید عطایی رفتم و از او خواستم که برای شهادت همسر منم دعا کند؛ مادر شهید عطایی از این خواسته من آن قدر خوشحال بود که نمی توان آن لحظات را توصیف کرد. 
او برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی را به یاد شهید جهانی نوعی کار فرهنگی قلمداد می کند و می افزاید: شهدا اسلحه به دست گرفتند و در راه اسلام، دین و اهل بیت(ع) به شهادت رسیدند، امیدوارم خانواده ها هم پرچم حضرت زینب  (س) را به دست بگیرند و فرزندانی تربیت کنند که زینب وار باشند . من از همکاران شهید جهانی در روزنامه خراسان که این همایش را برگزار کردند تشکر می کنم. اجرای تئاتر، مولودی خوانی و برگزاری مسابقه از دیگر برنامه های همایش پیاده روی خانوادگی یادبود شهید جهانی بود.