استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

پایان مطالعات راه اندازی قطعه اول خط آهن مشهد به زاهدان

استاندار خراسان رضوی از پایان مطالعات راه اندازی قطعه نخست راه آهن مشهد زاهدان برای تسهیل سفر زائران پاکستانی به مشهد خبر داد.
به گزارش روابط عمومی استانداری، رشیدیان در حاشیه مراسم استقبال از رئیس مجلس ملی پاکستان در جمع خبرنگاران افزود: مطالعات قطعه اول خط آهن مشهد به زاهدان ( به سمت کال شور و گناباد) به پایان رسیده و امیدواریم به زودی با تعیین پیمانکار، این خط آهن به سمت قائن، بیرجند، نهبندان و زاهدان کشیده شود.
وی گفت: با راه اندازی این خط آهن زائران پاکستانی که سالانه بیش از 90 هزار مسافر از این کشور به مشهد سفر می کنند، برای رفت و آمد می توانند از این مسیر ریلی استفاده کنند. استاندار با بیان این که مسیر ریلی مسیر مناسب تری برای زائران پاکستانی خواهد بود، افزود: با توجه به مسئله امنیت و برخی مشکلاتی که در طی مسیر از پاکستان به ایران، به ویژه در خاک پاکستان برای این مسافران ایجاد می شود، این خط آهن مسیر امن تری برای زائران خواهد بود.
رشیدیان اضافه کرد: البته هم اکنون پروازهای هواپیما بین مشهد و پاکستان نیز برقرار و در حال خدمات رسانی به متقاضیان است.در همین باره «سالیانی» مدیرکل دفتر فنی استانداری به خراسان رضوی گفت :بخشی از این پروژه در استان سیستان و بلوچستان قراردارد که از مدتی پیش عملیات اجرایی آن با پیمانکاری قرارگاه خاتم الانبیا(ص)آغاز شده و براساس اطلاعات موجود تا کنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .وی افزود :با این حال با توجه به پایان مطالعات این طرح در قطعه خراسان جنوبی و رضوی از کال شور گناباد تا مشهد منتظر تعیین پیمانکار طرح هستیم تا عملیات اجرایی این فاز نیز آغاز شود .سالیانی تصریح کرد:در این خصوص رایزنی هایی با وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است .