مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد

مشارکت280هزاردانش آموز و7هزارمعلم در پرسش مهر

خبیری- مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: درپرسش مهر رئیس جمهور 280 هزار دانش آموز ، 7 هزار معلم و  200 هزار خانواده شرکت کرده اند.
به گزارش خراسان رضوی " علیرضا کاظمی" پنج شنبه گذشته در اختتامیه  هفدهمین مسابقه پرسش مهر ریاست جمهوری سال95 و تجلیل از برگزیدگان آن که در تالار اجتماعات استانداری برگزارشد، با بیان این مطلب افزود: از 280هزاردانش آموز شرکت کننده، هزارو200 دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند و در این مراسم از 78 دانش آموز و همکار به عنوان برگزیدگان استانی تجلیل و تکریم خواهد شد. 
وی اضافه کرد: پرسش مهر ریاست جمهوری از برنامه های جذاب و موج آفرینی است که از 17 سال قبل با خلاقیتی که انجام شد شکل گرفت.  وی  تصریح کرد: رویکرد این جشنواره وادار کردن دانش آموزان به تفکر و خلاقیت با پرسش است که یکی از روش های اثر بخش تدریس است . کاظمی با اشاره به اجرای  طرح مبتکرانه میثاق ملی در راستای آشنایی دانش آموزان با قانون اساسی در بین شورای دانش آموزی که مشغول فعالیت های سیاسی و اجتماعی اند، اظهار کرد: در این طرح 8 هزار نفر از دانش آموزان استان  شرکت کرده اند. 
در ادامه این مراسم "سیدجوادحسینی"معاون سیاسی ،امنیتی واجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: مشارکت حدود 500 هزار دانش آموز،معلم واولیا درپرسش مهر کار بسیارارزشمندی است.
وی افزود: ملاک اصلی کار درنظام تعلیم وتربیت، سندتحول بنیادین آموزش وپرورش است ویکی از مهمترین ابعاد سندتحول بنیادین که درخراسان رضوی مورد توجه قرار گرفت نیز تعلیم وتربیت تمام ساحتی بود که پرسش مهر ریاست جمهوری را نیز درقالب تربیت سیاسی واجتماعی دانش آموزان دربرمی گیرد.
وی با اشاره به این که افزایش آسیب های اجتماعی یکی از مهمترین مشکلات روبه رشد درجهان است، افزود: رئیس جمهور تدبیر وامید درراستای سوالی که 17 سال پیش توسط رئیس جمهور اصلاحات مطرح شد موضوع جهانی عاری ازخشونت را محور پرسش مهر هفدهم قرار داد زیرا آموزش وپرورش نقش مهمی درانتقال فرهنگ نفی خشونت دارد.
معاون استاندار تصریح کرد :75 درصدقتل ها، بازتابی وبه علت کاهش آستانه تحمل روی داده است ودرحقیقت کنترل های تاب آوری ازنظام تعلیم وتربیت آغازمی شود .
حسینی افزود: نوع نظام های سیاسی تاثیر فراوانی در بروزخشونت درجوامع دارد وتجربه جهانی نشان داده که نظام مردمسالار ی دینی متکی برمردم و کاهنده خشونت است وانتخابات مجرای اصلی تحقق آن است.  همچنین در ادامه این مراسم از 78 دانش آموز و همکار به عنوان برگزیدگان استانی با اهدای لوح  وهدایایی تجلیل و تکریم به عمل آمد.