خاطره بازی «ناصحی» مدافع با تجربه تیم«پدیده» با «خراسان رضوی» :

تلخی 13 ساله یک پنالتی!

نویسنده : علی ترابی
متولد 22 خرداد سال 63 در مشهد است.بازیکنی که بر خلاف بسیاری از فوتبالیست ها، فوتبال را از زمین چمن شروع کرد و خیلی زود به تیم قدیمی "ابومسلم" ملحق و در سنین جوانی در لیگ برتر پا به توپ شد."محمدرضا ناصحی" تاکنون زیرنظر مربیانی همچون: محمود یاوری،فیروز کریمی،اکبر میثاقیان،خداداد عزیزی،پرویز مظلومی،امیرقلعه نویی،محمدرضا مهاجری و ... شاگردی کرده است اما به گفته خودش فوتبالش را مدیون "اکبر میثاقیان" است.وی تاکنون با لباس تیم هایی مثل: ابومسلم،سپاهان،نفت تهران،آلومینیوم هرمزگان،سایپا و پدیده به میدان رفته است. کاپیتان دوم تیم "پدیده  خراسان"روز گذشته، میهمان تحریریه "روزنامه خراسان" بود  که مهم ترین فرازهای این گفت و گو امروز تقدیم شما می شود....
آغاز فوتبال با زمین چمن
فوتبال را از زمین چمن زیر نظر "مجید مرتضایی" شروع کردم و در 15 سالگی عضو تیم فوتبال جوانان "فرش آرا" و در سال 81 عضو تیم "جوانان ابومسلم" شدم که همان سال در تیم بزرگسالان ابومسلم هم تمرین می کردم.*سال 82 با مربیگری "فیروز کریمی" در تیم ابومسلم مقابل تیم های فجر سپاسی و پیکان به میدان رفتم وسال 83 در ترکیب ثابت تیم ابومسلم قرار گرفتم.*اولین کسی که به من اعتماد کرد "اکبر میثاقیان" بود که در آن زمان به بازیکنی با سن کم آن هم در لیگ برتر کشور بازی داد، که این کار واقعا جرات می خواست.
انتخاب اشتباه !
سالی که ابومسلم به لیگ دسته اول سقوط کرد، از چند تیم خوب لیگ برتری همچون استقلال،پرسپولیس و سپاهان پیشنهاد داشتم که متاسفانه انتخاب اشتباهی کردم و به "سپاهان اصفهان" رفتم. در پست تخصصی من چند بازیکن مطرح در این تیم بودند و در آن زمان، تیم سپاهان با سرمربیگری امیر قلعه نویی رویایی بسته شده بود و شرایط بازی کردن در ترکیب اصلی خیلی سخت شد.برای همین هم  در نیم فصل دوم به صورت قرضی به "نفت تهران" رفتم.* سال بعد به دعوت اکبر میثاقیان به  تیم "آلومینیوم هرمزگان" رفتم و از نظر فوتبالی خیلی برایم خوب شد و توانستم بیشتر بازی کنم.فصل بعد به تیم "سایپای تهران" رفتم و الان هم سومین سالی است که برای پدیده بازی می کنم.* در دوران فوتبالم تنها یک بار به تیم ملی امید و بزرگسالان دعوت شدم.
سقوط با بازوبند کاپیتانی!
سال های خوبی در تیم منحل شده "ابومسلم مشهد" داشتم و حتی در برهه ای بهترین تیم شهرستانی هم لقب گرفتیم ، اما به مرور زمان و با تغییرات مدیریتی ، این تیم محبوب، افت کرد و به لیگ دسته اول سقوط کرد.در سالی که ابومسلم سقوط کرد، من کاپیتان تیم بودم.آن سال شرایط سختی از نظر مالی و بازیکن داشتیم و مسئولان و مدیران وقت به مشکلات این تیم ریشه دار اصلا توجهی نکردند.اما به هرحال، تیم فوتبال ابومسلم برای خراسانی ها هنوز هم محبوب است و فوتبال استان را با  نام تیم ابومسلم می شناسند.*5 سال برای ابومسلم بازی کردم و بارها از تیم های دیگر لیگ برتری هم پیشنهاد داشتم، اما تیم ابومسلم را به دیگر تیم ها ترجیح می دادم.سالی که با سرمربیگری"پرویز مظلومی" در "ابومسلم مشهد" به بالاترین رتبه این تیم در تاریخ لیگ برتر رسیدیم و چهارم شدیم 13 "پاس گل" دادم.سال 84-83 نیز به سرمربیگری"اکبر میثاقیان" با همین تیم در فینال جام حذفی کشور برابر تیم "صبا" در ورزشگاه ثامن الائمه(ع)مشهد به میدان رفتم اما مقابل 40 هزار تماشاگر مشهدی و در دوران جوانی، یک پنالتی را خراب کردم که تلخی آن پس از 13 سال همچنان  با من است  .
وضعیت تیم پدیده در لیگ امسال
در بحث مدیریتی تیم "پدیده"، حواشی به وجود آمد که دوست ندارم درباره آن صحبت کنم اما بعد از آن، ثبات خوبی در تیم حاکم شد و با همدلی توانستیم 5 بازی پی در پی را ببریم و شرایط خوبی در جدول پیدا کنیم.فقط در بازی تراکتورسازی بدشانسی آوردیم و نوار پیروزی هایمان قطع شد و دیگر برای کسب سهمیه آسیا شانس نداریم.* دوست نداریم با جایگاه فعلی از لیگ برتر شانزدهم خداحافظی کنیم، برای همین در برابر استقلال و ذوب آهن در 2بازی آخر با قدرت به میدان می رویم. * تا الان بین 55 تا 60 درصد قراردادها پرداخت شده است ومسئولان باشگاه هم قول داده اند که تا پایان سال بقیه مبالغ را پرداخت کنند.یکی از اشکالاتی که تیم پدیده دارد،این است که از نظر شخصیت تیمی باید بیشتر تقویت شود. *"محمدرضا مهاجری" سرمربی موفقی است که با زحمات زیاد تیم را به اینجا رسانده است واز نظر فنی از کار با این سرمربی لذت می برم وان شاءا... به حق خودش برسد.*تیم "سیاه جامگان"نیز نماینده خوبی برای فوتبال استان است که الان با شرایط سختی در جدول، رو به رو است که امیدوارم در لیگ برتر ماندگار شود.قبلا از این تیم هم پیشنهاد داشتم، اما با توجه به تعهدی که به پدیده داشتم قبول نکردم.
 جزو3"دونده اول" تیم هستم
اکنون در 33 سالگی، از نظر بدنی شرایط خوبی دارم و بر اساس آمار باشگاه پدیده، در 30 بازی اخیر از نظر میزان دوندگی جزو 3نفر اول بوده ام  که با همین شرایط تا چند سال دیگر هم می توانم ادامه دهم. البته به مربیگری هم علاقه زیادی دارم که پس از خداحافظی ، دوست دارم تجربیاتم را در اختیار فوتبالیست های استانم بگذارم. 8 سال برای تیم های مشهدی(ابومسلم و پدیده)بازی کرده ام  که در  آن سال ها 20  گل برای ابومسلم و تا الان 6 گل برای پدیده به ثمر رسانده ام.
 
نام عکاس : عقیل رحمانی