چهره ها و خبرها

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبرداد:
بهره برداری از 10 طرح اقتصادی در سرخس تاپایان سال
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: اجرای 10 طرح جدید اقتصادی با سرمایه گذاری 10 شرکت داخلی و خارجی در سال جاری در این منطقه آغاز شده است. احمد صادقی گلمکانی در گفت وگو با ایرنا افزود: این طرح ها در زمینه صنایع فولاد، پتروشیمی، مینی پالایشگاه و مواد غذایی است که زمینه اشتغال 400 نفر را فراهم می کند.وی اظهار کرد: تفاهم نامه مربوط به طرح های مذکور با کشور های گرجستان، روسیه، ترکیه و پاکستان و برخی تولیدکنندگان داخلی امضا شده که در رایزنی های انجام گرفته، قرار است طرح های این 10 شرکت تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.
 
 
 
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خبرداد:
291 پروژه در بخش گردشگری استان درحال اجراست
معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری گفت: با سرمایه گذاری بخش خصوصی، 291 پروژه در بخش گردشگری خراسان رضوی وبا سرمایه ای بالغ بر 5 هزار و 800 میلیارد تومان در حال اجراست و تاکنون 120 میلیارد تومان به سرمایه گذاران در قالب تسهیلات پرداخت شده است.به گزارش روابط عمومی استانداری؛ واحدی در افتتاحیه هفته فرهنگی و گردشگری شهرستان کلات پس از تجلیل از خانواده معظم شهدای گرانقدر کلات، با اشاره به ظرفیت های غنی این شهرستان در تقویت صنعت گردشگری، گفت: کلات به عنوان منطقه ای مستعد در جذب گردشگر می تواند در طرح زیارت گروهی مبداء به مبداء به عنوان یک مکمل معرفی شود.

 

نماینده مردم گناباد وبجستان در مجلس شورای اسلامی خبرداد:
لزوم تدوین طرح جامع گردشگری با محوریت قنات جهانی قصبه گناباد
صفری- نماینده مردم گناباد وبجستان در مجلس گفت: طرح جامع گردشگری با محوریت قنات قصبه هر چه زودتر باید تدوین شود. بنایی افزود: ظرفیت های پیش آمده در گردشگری گناباد و به خصوص ثبت جهانی قنات قصبه باعث شده که میراث فرهنگی نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد. وی افزود: به نظر می رسد باید تصمیمات مهم تری در این حوزه و در سطح ملی گرفته شود زیرا قنات قصبه گناباد، نگین گردشگری شرق کشور است. وی گفت: توریست یا مسافری که برای بازدید از قنات قصبه به گناباد می آید، قاعدتاً خواهان این است که از دیگر جاذبه های گردشگری این شهرستان هم بازدید کند.