نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی:

بانک مرکزی در انحلال میزان به بدترین شکل عمل کرد

چرا بانک صادرات پاسخ گوی رسانه ها و مردم نیست؟

رستم زاده -نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان این که تصمیم گیری درباره سرنوشت موسسه میزان به بدترین شکل ممکن صورت گرفت ودرنهایت به انحلال اشتباه این موسسه انجامید، افزود: در موضوع موسسات مالی که در سال های قبل و براساس مجوز وزارت تعاون شروع به فعالیت کرده بودند، بانک مرکزی روشی را در پیش گرفت که مجموعه این مجوزها بی ارزش قلمداد شد تا فعالیت های مجموعه های این چنینی به شکلی تازه زیر نظر بانک مرکزی صورت گیرد. با این حال آن چه مسلم است در این مسئله اولویت باید حفظ حقوق مردم می بود که این گونه نشد .
حجت الاسلام و المسلمین نصرا...پژمانفر با اشاره به این موضوع در گفت و گو با خراسان رضوی اظهار کرد: بانک مرکزی در قضیه انحلال موسسه میزان به بدترین شکل ممکن عمل کرد به طوری که بیشتر از این دیگر ممکن نبود برای نظام و مردم هزینه ایجاد شود. و امروز این سوال مطرح است که چرا بانک مرکزی و بانک صادرات به هیچ وجه پاسخ گوی رسانه ها و مردم نیستند؟
حجت الاسلام و المسلمین نصرا...پژمانفر همچنین تصریح کرد :هنوز هم ادله بانک مرکزی و رئیس آن در باره دلایل انحلال میزان برای ما قانع کننده نیست حال آن که در موضوع پرداخت های سپرده های سپرده گذاران نیز زمان دقیقی برای پایان این فرایند نامعلوم تعیین نمی شود در حالی که از مدت ها قبل به سپرده های مردم در این موسسه سودی تعلق نمی گیرد و از تسهیلات گیرندگان این موسسه با جریمه دیرکرد و ... تا حدود 45 درصد سود می ستانند و معلوم نیست چرا این پول ها به منابع تازه ای برای پرداخت دوره جدید سپرده ها تبدیل نمی شود .
وی با تاسف بار خواندن پاسخ گو نبودن مسئولان در موضوعاتی مثل پدیده، میزان ،بدر توس و ... تاکید کرد: ضرورت دارد تا برخی مسئولان دست از لجبازی و انتقام گیری بردارند و به صرف این که این اتفاقات در دولت قبل رخ داده است  دست از تلاش برای حل مسئله برندارند.