روایت «علیرضا اسحاقی» قاری نوجوان مشهدی از تلاوت در محفل با شکوه انس با قرآن کریم

حلاوت اولین تلاوت در محضر رهبر انقلاب

نویسنده : زهیر قاسمی

در اولین روز ماه مبارک رمضان امسال ۸ نفر از حافظان، قاریان و استادان قرآنی از سراسر کشور در حضور رهبر فرزانه انقلاب آیاتی از کلام‌ا... مجید را تلاوت کردند و در میان آن ها «حمید شاکرنژاد» و «علیرضا اسحاقی» از مشهد نیز فرصت تلاوت یافتند. حمید شاکرنژاد که همچون برادرش حامد، از چهره های برجسته قرآنی ایران است و «علیرضا اسحاقی» نوجوان 14 ساله اهل مشهد، در گفت و گو با خراسان رضوی از این دیدار سخن می گویند.

«علیرضا» از اولین تجربه قرائت در محضر رهبر فرزانه انقلاب برایمان تعریف می کند: احساسی داشتم که تا حالا تجربه نکرده بودم. یکی از آرزوهای من تلاوت در محضر رهبر فرزانه انقلاب بود که شکر خدا، روز سه شنبه در دومین باری که توانستم همراه با جمعی از قاریان و حافظان قرآنی با رهبر انقلاب دیدار داشته باشم، قرآن تلاوت کردم.
رهبر انقلاب توصیه کردند این راه را ادامه دهم
تماشای تصاویر حضور علیرضا در کنار رهبر معظم انقلاب، سرشار از شور و اشتیاق و شادمانی این قاری 14 ساله مشهدی است. او با همان شور و اشتیاق از آن لحظه سخن می گوید: بعد از تلاوت قرآن، به حضور ایشان رفتم، رهبری با مهربانی مرا تشویق کردند و فرمودند «احسنت». ایشان توصیه کردند این راه را ادامه بدهم و فرمودند ان شاء ا... آینده خوبی خواهی داشت. این قاری نوجوان مشهدی از پرسش هایی که رهبر انقلاب از او داشته است، می گوید: ایشان فرمودند، چند سال قرائت قرآن کار می کنی که در پاسخ گفتم حدود 5 سال و استادم سید مجتبی فاطمی است. بعدش پرسیدند کلاس چندم هستم و گفتم: دانش آموز کلاس 8 یا همان سوم راهنمایی ام.
آغاز تلاوت از 9 سالگی
با علیرضا درباره فعالیت های قرآنی اش 
گفت و گو می کنم ، می گوید: از  9 سالگی رشته قرائت و تحقیق را آغاز کردم و علاقه زیادی هم به حفظ قرآن کریم داشتم. به همین خاطر تصمیم گرفته‌ام که از تعطیلات تابستانی امسال حفظ  قرآن مجید را هم آغاز کنم که ابتدا از  جزء 30  قرآن شروع خواهم کرد. 
تازگی همیشگی یک دیدار
قاری پیشکسوت دیگر مشهدی که در این محفل قرآنی چندی از آیات کلام ا... مجید را قرائت کرد، حمید شاکر نژاد است. او نیز در گفت و گو با خراسان رضوی از این دیدار و گفت و گو سخن می گوید: رهبرانقلاب همیشه به بنده و برادرم، حامد، لطف داشته اند. امسال برای پنجمین بار بود که توفیق یافتم در حضور رهبر انقلاب قرائت قرآن کریم داشته باشم. هر سال در اولین روز ماه مبارک رمضان محفل قرآنی قاریان و حافظان قرآنی با رهبر انقلاب به دعوت شورای عالی قرآن در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار می شود و من هم امسال جزو دعوت شدگان به این محفل بودم و آیاتی را در محضر رهبر انقلاب تلاوت کردم. او در صحبت کوتاهی که با رهبر انقلاب داشته است می گوید: ایشان معمولا در این گفت و گوی کوتاه قاریان قرآن را تشویق می کنند و اگر نکته ای درباره تلاوت باشد حتما متذکر می شوند. شاکر نژاد از احساسات خود در دیدار با ولی امر مسلمین می گوید: هرچند بار هم که به دیدار ایشان بروی، بازهم آن دیدار تازگی خودش را دارد و جزو بهترین خاطرات زندگی انسان خواهد بود.
به یاد شهید حسنی کارگر
تصویر شهدای قرآنی فاجعه منا در این محفل نیز بهانه ای بود تا بار دیگر از آن مهاجران الی ا... یاد شود. و در میان آن ها، بار دیگر چهره «محسن حاجی حسنی کارگر» قاری بین المللی مشهدی که در آن فاجعه به فیض شهادت نایل آمد به چشم می خورد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌ ا...‌العظمی خامنه‌ای، رهبر انقلاب در ابتدای سخنانشان یاد و خاطره‌ قاریان قرآن و مهاجران الی‌ا... را که سال گذشته در فاجعه‌ منا جان باختند، گرامی داشتند و اظهار کردند:« البته امسال ما در غم فقدان این عزیزانی که عکسشان اینجاست، به نظرم همه‌شان سال گذشته اینجا بودند، با ما بودند، بعضیشان خواندند، تشویقشان کردیم، تأییدشان کردیم- امیدواریم ان‌شاءا... خدای متعال این عزیزان را در جوار قرآن، در سایه‌ قرآن، با شفاعت قرآن به مراتب عالیه‌  رحمت و غفران خودش برساند؛ به بازماندگانشان صبر بدهد؛ و حجّ نیمه‌تمام آنها را به تمامی و به بهترین وجه مورد قبول قرار بدهد.»