- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، 100 هزار بسته نوشت افزار ایرانی میان دانش آموزان محروم کشور توزیع میشود. «مصطفی خاکسار قهرودی» در گفتوگو با آستان نیوز، با بیان این که آستان قدس رضوی برای حمایت از تولید ملی و کمک به دانش آموزان بیبضاعت کشور، توزیع نوشت افزار ایرانی را در دستور کار دارد، تصریح کرد: این اقدام خداپسندانه از حدود دو سال پیش با دستور حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در معاونت امداد مستضعفان آغاز شده است. وی تصریح کرد: این بستهها شامل کیف، مداد، خط کش، جامدادی، مداد رنگی، مداد تراش، مداد پاک کن، دفتر نوشتاری و نقاشی است که توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استانهای مختلف کشور و با اولویت مناطق غیر شهری و محروم، در میان دانشآموزان نیازمند و بیبضاعت توزیع میشود. خاکسار ارزش ریالی مجموع بستههای نوشت افزار توزیع شده طی امسال را بیش از 35 میلیارد ریال اعلام کرد و درباره چگونگی شناسایی دانش آموزان محروم گفت: شناسایی دانش آموزان بیبضاعت با همکاری خادمیاران رضوی در استانهای مختلف، ادارات کل آموزش و پرورش، کمیته امداد و سازمانهای خیریه معتبر کشور انجام میشود.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
مجمع انتخاب رئیس هیئت شطرنج استان روز گذشته با حضور رئیس فدراسیون برگزار شد که جریان عادی این مجمع،تحت الشعاع اعتراض،قهر و ترک مجمع توسط یکی از نامزدها قرار گرفت.به گزارش خبرنگار ما برای ریاست این هیئت چهار نامزد ثبت نام کرده بودند که دو تن از آن ها(حسن نژاد ومهناز اخوان)در آغاز مجمع، کناره گیری خود را اعلام کردند و رقابت میان دو گزینه اصلی بسیار داغ و پرهیاهو دنبال شد.نفر نخست،سرپرست کنونی و دبیر باسابقه هیئت شطرنج استان(رضا پاشانجاتی)بود و نفر دوم نیز رئیس کنونی هیئت شطرنج مشهد(حسین موسوی قدس)بود که رقابت آن ها در پایان با12 رای به سود«پاشانجاتی»به پایان رسید.در بخشی از زمان این مجمع،موسوی قدس با اعتراض به رعایت نشدن چند بند از آیین نامه انتخابات روسای هیئت ها(از جمله اعلام نشدن زمان مجمع به نامزدها که کمتر از10 روز بوده وهمچنین غیبت سه شطرنج باز ملی پوش خراسانی در مجمع به دلیل حضور در مسابقات ملت های آسیا در همدان و...)از رئیس فدراسیون خواست مجمع را به 15 روز آینده موکول کند که پس از مخالفت رئیس فدراسیون،وی جلسه را به نشانه اعتراض ترک کرده و ضمن اعلام کناره گیری نکردن،تهدید کرد شکایت خود را از اداره کل و فدراسیون در مراجع ورزشی و قضایی پیگیری خواهد کرد!به دنبال این تنش ها،رئیس فدراسیون در سخنانی خواستار حفظ همدلی ها در شطرنج خراسان رضوی شد.«پهلوان زاده»افزود:راه حل اختلاف سلیقه ها ،قهر و اعتراض نیست و برای مثال فدراسیون با رئیس قبلی استان(وجدانی)اختلاف نظرزیادی داشت؛امانمی تواند نقش ارزنده وی را در پیشرفت شطرنج این استان انکار کند و باید از زحمات زیاد وی یاد کرد.در ادامه جلسه رئیس جدید هیئت شطرنج استان نیز با بیان این که اهل شعارهای غیراجرایی نیست،افزود:من فرد پولداری نیستم،اما قول می دهم تمام وقت خودم را برای شطرنج استان صرف کنم."رضا پاشانجاتی"افزود:مثل یک سرباز برای پیشرفت شطرنج استان تلاش خواهم کرد. در بخش دیگری از زمان این مجمع نیز معاون اداره کل ورزش(زارعی)که در غیاب مدیرکل (که به دلیل مسافرت به تهران در مجمع غایب بود)گفت:هیئت جدید باید بکوشد تا بخش شهرستان ها و بانوان را فعال تر از گذشته کند.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
غضنفری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه از اهدای اعضای پسر 13 ساله اهل تربت حیدریه ، پس از تایید مرگ مغزی توسط پزشکان به بیماران نیازمند خبرداد.دکترسعید رضاقنبری زاده در تشریح این خبرگفت: در اثر مصدومیت منجر به ضربه مغزی پسر 13 ساله ای به نام امید قائنی ، پزشکان پس از بستری شدن وی در بخش آی سی یو بیمارستان مرگ مغزی این بیمار را تایید کردند و خانواده اش نیز با هدف کمک به بیماران نیازمند به اهدای اعضای بدن وی رضایت دادند.وی افزود: کلیه ها،کبدوقرنیه این بیمار مرگ مغزی به چهار نفر و بخشی از پوست وی به یک بیمار برای پیوند اهدا شد.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
موضوع غذا و تغذیه در قرآن کریم از چنان اهمیتی برخوردار است که در بیش از 300 آیه به طور مستقیم یا غیرمستقیم مطرح شده است. احادیث بسیاری نیز با موضوعاتی همچون بر زبان آوردن نام خدا، تشویق به کم خوری، نهی از پرخوری، توجه به نوع غذا و دقت در انتخاب آن، خوردنی های حلال و حرام، خواص گیاهان، میوه ها و سایر خوراکی ها و... وارد شده است.موضوع غذا و تغذیه؛ علاوه بر آثار مهم آن در مراحل تولید و مصرف غذا که باعث از میان بردن کفر و تقویت روحیه اطاعت از خدا و شکر در برابر نعمت های او می شود، اصول ارزشمند دیگری همچون توجه به حلال و حرام و بهداشتی بودن آن را نیز در پی دارد، که در این خصوص امام رضا(ع) در روایتی علت و فلسفه حلال و حرام بودن آن را تصریح می کنند و می فرمایند: خداوند تبارک و تعالی هیچ خوردنی و نوشیدنی را حلال نکرده است، مگر آن که درآن منفعت و صلاحی بوده و هیچ خوردنی و نوشیدنی را حرام ننموده، مگر آن که در آن ضرر و فسادی بوده است.یکی از مضرات مورد تأکید آیات شریفه قرآن و روایات اهل بیت(ع) ؛ مبحث خون و خوردن خون است؛ از آن جایی که خوردن خون در میان اعراب پیش از اسلام متداول بود و عربها از خون به شکلهای گوناگون در تغذیه استفاده میکردند و آیات شریفه در مقام نهی آنان از این کار شده که در ذیل آیه شریفه در سوره مائده آیه3 « حُرِّمَتْ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةُ وَ الدَّمُ وَ ...» اشاره دارد به تحریم چیزهایی که اعراب جاهلی آن ها را حرام نمیدانستند و به گونههای مختلف از خون استفاده می کردند یا خون را میخوردند.و مهم تر از زیانهایی که خون بر جسم دارد، ضررهای آن بر روان است و همین زیان های اخلاقی، روانی و جسمی خون است که موجب شده اسلام به نجاست و تحریم آن حکم کند: إِنَّما حَرَّمَ عَلَیْکُمُ الْمَیْتَةَ وَ الدَّمَ وَ لَحْمَ الْخِنْزیرِ وَ .... (بقره /173) ترجمه: خداوند تنها مردار و خون و گوشت خوک و آن چه را با نام غیر خدا سر بریده اند، بر شما تحریم کرده است.با وجود تأکید اسلام و ادیان الهی در خصوص نجاست و حرمت خون که مبتنی بر مفاسد و پیامدهای منفی است، ولی متاسفانه امروزه شاهد خرافاتی درباره خون به ویژه قربانی و سنت حسنه قربانی هستیم که این سنت حسنه نیز مانند هر سنت دیگری میتواند آمیخته با خرافات و رسوم غلط شود، که بسیاری از بزرگان به مناسبتهای مختلف برای رفع آنها تذکر دادهاند. در تفسیر نمونه، ذیل این آیه شریفه (بخشی از آیه 37 سوره مبارکه حج): «لَنْ یَنالَ اللَّهَ لُحُومُها وَ لا دماؤُها وَ لکِنْ یَنالُهُ التَّقْوی مِنْکُمْ » «هرگز گوشتها و خونهای آن ها (قربانی) به خداوند نمیرسد، بلکه تقوای شما به او میرسد». آمده است: «این تعبیر که خون آن ها نیز به خدا نمیرسد... اشاره به اعمال زشت اعراب جاهلی است که هر گاه حیوانی را قربانی می کردند خون آن را بر سر بت ها و گاه بر در و دیوار کعبه میپاشیدند و بعضی از مسلمانان ناآگاه بی میل نبودند که در این برنامه خرافی از آن ها تبعیت کنند، آیه فوق نازل شد و آن ها را نهی کرد.متاسفانه هنوز این رسم جاهلی در بعضی از مناطق وجود دارد که هرگاه به خاطر ساختن خانهای قربانی می کنند خون آن را بر سقف و دیوار آن خانه می پاشند و حتی در ساختمان بعضی از مساجد نیز این عمل زشت و خرافی را که مایه آلودگی مسجد است انجام میدهند، که باید مسلمانان بیدار، به شدت با آن مبارزه کنند». و همچنین برخی دیگر از انحرافات و خرافات در این سنت حسنه از قبیل:مالیدن خون قربانی به خودرو و ساختمان و رد شدن از روی خون قربانی و باقی گذاشتن خون قربانی در کف خیابان و جلوی منازل مسکونی که منجر به نجس کردن مسیر عبور مردم میشود و ... منشأ اصلی خرافات، به این نکته برمیگردد که برخی افراد خون قربانی را دارای اثر میدانستند و میدانند! اما آیه شریفه میخواهد این اعتقاد شرک آمیز را از بین ببرد و جا بیندازد که از خون قربانی کاری برنمیآید و آن چه مهم است تقوا و نیت الهی برای قربانی کردن است. در فتوای مراجع عظام تقلید نیز به رعایت و اجرای هرچه بهتر این سنت حسنه تاکید شده است که به دو نمونه اشاره می شود؛ مقام معظم رهبری می فرمایند: « سنت حسنه قربانی فی نفسه اشکال ندارد، ولی باید از هر عملی که باعث اذیت دیگران میشود، پرهیز کرد و اگر در این زمینه مقرراتی باشد، رعایت آن لازم است». آیتا... مکارم شیرازی می فرماید: «با توجه به این که قربانی کردن در کوچهها و خیابانها سبب آلودگیهای شرعی و بهداشتی میشود، لازم است از آن صرف نظر و در جای مناسبی قربانی کنند». پس یادآوری می شود، لازم نیست خون قربانی حتماً در محل خاصی (مثلا در منزل) ریخته شود، بلکه در هرجایی انجام شود، بنابر نیت فرد محقق خواهد شد و با توجه به نجس بودن خون قربانی، ریختن آن در خیابان و جلوی پای افراد یا هیئتها، نه تنها ترجیحی ندارد، بلکه میتواند مصداق اذیت مردم هم باشد که بهخاطر این نجاست، در هنگام رفت و آمد بهخصوص زمان بارندگی، به زحمت میافتند. لذا اگر کسی تمایل به قربانی کردن دارد میتواند آن را در یک محیط مناسب غیر مسکونی انجام داده و بهدست افراد مستحق برساند. در پایان یک نمونه از رفتار قانون مداری امام خمینی (ره) در این خصوص بیان می شود: یکی از خصوصیات بارز امام این بود که حتی در مملکت کفر هم حقوق و قوانین اجتماعی آن جامعه را رعایت می کردند. از جمله روزی در پاریس برادران پولی جمع کردند و گوسفندی خریدند و آن را در پشت حیاطی که امام برای نماز به آن جا می آمدند، ذبح کردند و به مناسبت شب عاشورا مقداری از آن خوراک تهیه کردند و مقداری از آن را هم برای منزل امام فرستادند. چون در فرانسه قانونی وجود دارد که طبق آن ذبح هر حیوانی در خارج از کشتارگاه به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ممنوع است تا امام از چنین قانونی اطلاع یافتند، فرمودند: چون تخلف از قانون حکومت این جا شده است، من از این گوشت نمی خورم.
- ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
- دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
- از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
- دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.